divendres, 20 de novembre del 2015

ELS ALUMNES DE 3r VISITEN MERCABARNA

Els alumnes de 3r van anar a Mercabarna on van realitzar l'activitat "Creix amb el peix", mireu tot el que ens expliquen:

" Hem après que cada peix té una forma i un color depenent del lloc on visqui. Per exemple, la sardina viu a mar obert i per això, per protegir-se, per sota té un color blanc i per dalt més fosc.

Vam veure vídeos de com treballaven a Mercabarna al museu. També ens han ensenyat quatre tipus de pesca.

Ens van ensenyar la piràmide dels aliments. A dalt té aliments que s’han de menjar menys i a baix els més saludables. El peix és molt bo per la salut i n’hem de menjar tres cops a la setmana.

La gent que treballava a la llotja treballava molt d’hora, a la matinada. Feien la subhasta del peix a la llotja, quan algú comprava una caixa de peix li donava a un botó, llavors a la caixa queia el nom del majorista que l’havia comprat.

Després el majorista a la seva empresa el venia als peixaters perquè puguem tenir-ne quan anem a la peixateria.

Vam entrar a una empresa en la què feia una mica de fred i vam tocar crancs.

Per dinar vam menjar molt de peix, molt saludable, al restaurant del mercat del peix: bunyols de bacallà, calamars a la romana i filet de mero.

El peix necessita gel per conservar-se, vam veure una màquina per la qual surt el gel.

A la tarda, vam tocar peixos al museu per observar les seves característiques."

Si voleu veure les fotos de la sortida, cliqueu AQUÍ